3.9.08

De festes majors...

Després de passar fugaçment per les festes de Sants i poder gaudir així de la meva primera intrusió a festes barcelonines amb una valoració molt positiva, i estar un parell de dies genials a la festa major d'Alcarràs...

Arribo a Torredembarra i em trobo amb una festa major difícil de qualificar. I és que quan es sumen factors com ara que l'economia municipal es sustenti en el totxo, la existència i participació de col·lectius sigui minsa i, a sobre, més de la meitat dels vilatans no percebin la festa com a pròpia... el resultat en un any com aquest (on tothom parla de crisi...) és deplorable.

Però a banda de queixar-nos, potser caldria anar una mica més enllà i plantejar-nos si el model de festa que hem tingut fins ara és el que realment ens agrada. Si estem disposats a que la nostra festa estigui sempre penjant d'un fil, pendent si aquell any hi haurà o no diners per a fer una cosa amb cara i ulls... o si, pel contrari, el que volem és una festa del poble on tothom s'hi senti particip, on els veïns i veïnes en siguin els protagonistes, i on els diners no siguin l'única condició per a tenir una festa major digna!

Ens trobem pels bars i planegem una revolució?;)

3 comentaris:

e. ha dit...

Segur que hi ha més col·lectius dels que dius, i allà hi ha quelcom molt més important que els diners: capital social!

Ànims, que l'any vinent esperem una festa sonada a Torredembarra!!

pablo ha dit...

A construïr festa popular a Torredembarra!

Som-hi!!

Anònim ha dit...

Ja saps que jo m'apunto a un bombardeig. De moment ja estic tramant de cara al curs que ve...

Tinc algunes idees que he anat comentant a algunes persones. ;)

Pensava erròniament que molta gent ja ho donava tot per perdut, però començo a veure que la cosa està millor. Algunes persones han digerit i reflexionat aconteixements.

Però bé, pas a pas que jo encara m'he d'arreglar el curs.

Petons!