10.4.08

Reflexions entre maduixes

Avui a mitja tarda he hagut de sortir a buscar fruita per a l'activitat de demà, així que he anat a la fruiteria més propera a comprar el que ens calia.
Un cop allà, mentre triava les maduixes que em semblaven més menjables (la veritat és que estaven ben fotudes les pobres), el senyor de la fruiteria, un home gran força entranyable, se m'ha acostat i tot ajudant-me a triar-les m'ha dit que la fruita ja els hi arribava molt justeta i que no els aguantava gens a la càmera per què el consum havia baixat molt.
M'ha semblat que podia ser una reflexió interessant i li he preguntat a que creia que era degut aquest baix consum de fruita.
Ell ha al·legat problemes econòmics. La seva tesi anava encaminada cap a la pujada de les hipoteques, l'estancament dels sous, l'euro i l'encariment de la vida en general, i mantenia que la gent tot i tenir sous baixos no s'estava de res i que si s'havien d'estrènyer el cinturó en alguna cosa, el primer que feien era reduir despeses en menjar, i que la fruita n'era una de les màximes perjudicades, per ser fàcilment substituïble per sucs de fruita ultraensucrats.
Jo hi estava molt d'acord, encara que també afegia un raonament més encarat a la falta d'hàbit del jovent!
La veritat és que no hem tret una conclusió sobre el tema, i hem acabat parlant sobre la política urbanística, el creixement desproporcionat que ha patit el Vendrell en els darrers anys, les polítiques d'immigració de l'ajuntament...tot plegat molt relacionat amb les maduixes!;)

Clar que mai no saps on pots trobar una bona conversa!

2 comentaris:

e. ha dit...

Sí sí, els botiguers són uns grans coneixedors del medi. Estic d'acord amb la seva reflexió i també amb la teva.

I si et poses a tu com a exemple d'estudi, et preguntaria també per què vas triar les maduixes (tot i que algunes estiguéssin "potxes"). Una qüestió econòmica o de gust?

sònia ha dit...

Va ser una qüestió d'exigències laborals!
Fem una activitat de cuina a les escoles i la recepta porta maduixes, plàtan i taronja!!

Del tema fruita, la veritat és que a casa meva no s'hi ha notat...és el que té viure amb els pares, i aprofitar les seves costums i la seva economia!:P
Perquè jo d'economia domèstica 0 patatero!jeje

Ja veurem que passa quan aconsegueixi emmancipar-me... (encara que això serà tema d'un altre post!)